Saturday, July 28, 2012

Aan alle leuke dingen komt een eind :(


De laatste week is ontzettend snel voorbij gevlogen... Onvoorstelbaar dat ik over 3 nachtjes al gewoon op weg ben naar Parijs, en over iets minder dan een week alweer thuis ben...
Maandag de 23e had ik een laatste officiële meeting met prof. Duffau om over mijn paper te praten. Tijdens dit gesprek ontdekten we iets geweldigs, dus dat wordt toegevoegd aan de paper, samen met mooie 'plaatjes' van de resecties en de daarbij onderliggende subcorticale structuren, en dan hopen dat een geweldig journal dit wil publiceren :) Ohja, ik moet het natuurlijk ook nog herschrijven en aanpassen en aanvullen en herschrijven en over na denken en aanpassen en bijwerken en... Dus er zit nog wel eventjes werk in :) Het idee is het om het de 2e week van augustus op te sturen naar prof. Duffau, en daarna gaat hij er met een professioneel oog over heen, en misschien dan nog een beetje aanpassen, en dan zijn we van plan het begin september op te sturen! Dus dat wordt echt heul spannend :)
Na dit geweldige gesprek met deze geweldige lieve man, was het crêpe avond met de Frenchies!
Met z`n 6en hebben we misschien wel 50 crêpes gebakken, en die daarna lekker opgepeuzeld met nutella/speculoos/poedersuiker/jam/boter/citroen, alles! en het was HEERLIJK, en ja natuurlijk crêpes zijn gewoon dunne pannenkoekjes, maar! ze waren gemaakt door twee Franse meiden! en daarna afgebakken door dezelfde meiden (en door mij...dus toch beetje Nederlandse pannenkoek ;)), maar er zaten dus wel echte Franse crêpes tussen hoor! (En er was cider, want kennelijk hoort dat hier bij een crêpe, en ik maar denken dat cider Engels was...) Het was supergezellig en leuk :) jammer dat ik dat niet veel eerder had gedaan, maarja coulda woulda shoulda!
Dinsdag was het weer tijd voor de oude vertrouwde pubquiz in de Shakespeare pub! Dit keer eindigde we als 5e van de 12, dus ik vond dat we het goed gedaan hadden! Woensdag had ik braaf gewerkt en donderdag ook (kleine intermezzo met een heeeerlijk broodje kebab in de botanische tuin, dit is een supermooi aangelegd park, echt prachtig! voor biologie studenten vroeger, dit park is supermooi onderhouden en het is er ontzettend rustig en mooi, dus een kleine wandeling daar is echt heel fijn), en vrijdagochtend ook, en daarna om 17:00 op 27 juli had ik mijn laatste afspraak met Duffau. Ik hou van taart en cupcakes en brownies en alles waar meer suiker in zit dan goed voor je is, en als ik ergens wegga maak ik taart, (mijn supervisor in Nederland had zelfs gestuurd dat ik the queen of chocolate cake was, met daarbij de foto van de taart die ik voor hem had gemaakt, de taart hier op de achtergrond, mijn braincrumbs ;)) maar helaas bij het ontbreken van een oven (misschien maar beter ook!) had ik dit keer een taartje besteld ipv gemaakt, en die dus volledig in Kim stijl gegeven :) Nog een leuke discussie gehad over het paper, en hem natuurlijk zo ontzettend bedankt voor deze geweldige kans en noem maar op. Nogmaals beroep gedaan op zijn netwerk, en gezegd dat als hij OOIT iemand weet die nog iemand zoekt zoals ik, dat ik er naar toe ga :). Hij zei dat hij hoopte dat hij in de toekomst naar mijn presentaties op conferences kon luisteren, en ik heb hem beloofd door te vechten voor een positie/geldstroom/noem maar op :) *wordt vervolgd hopelijk*.
Gister met een vriendinnetje flink gefeest op Les Estivales, en iets teveel Muscat gedronken... Gelukkig straft 'God' onmiddellijk aangezien ik mijn zeer waardevolle (emotionele waarde) parel oorbel ben verloren :( Ik baal hier flink van, maar heb een duidelijke les geleerd... 
Vandaag een heerlijke late namiddag op het strand gehad! En daarna een superleuk burgertentje ontdekt waar we bij toeval langsliepen in mijn straat (ook weer goed, want het was niet goed geweest als die overheerlijke burgers elke dag in m`n buikje zouden verdwijnen ;)).
Morgen nog een laatste dagje strand, maandag van alles en nog wat regelen, en dan dinsdagochtend op weg naar Parijs, de stad van de liefde :)
en dan vriendjes en vriendinnetjes, ben ik er weer!
 8 eieren, superveel melk, meel, suiker, liefde, 2 Frenchies en een goede roer methode en je hebt heerlijke crêpes!
 Als je dan een Nederlandse aan het recept toevoegt is het een bilinguale pannenkoek ;)
 De Frenchies :)


 Mooi straatje met kerk <3

 Mijn andere straat, oftewel de straat van m`n bijna dagelijkse workout :) Na deze komen er nog 2 halve van dezelfde steile soort :) Mijn 'gids' van donderdag vertelde me dat Montpellier Montpellier heet omdat het is gebouwd op drie bergen.


1 comment:

  1. The picture at the top of the article is really AWESOME ! Obviously, the person who took it should be a great artist :D.

    We will miss you :).

    ReplyDelete