Saturday, July 21, 2012

Les Estivales


In de zomer periode (juli/augustus) hebben ze elke vrijdag achter het grote plein in een soort van park een ontzettend leuk evenement dat heet 'Les Estivales'. Dan komen allerlei wijnmakers en mensen die bepaald eten uit de regio verkopen naar Montpellier, zetten hun stand op en dan is het feest!
Voor 5 euro koop je een wijnglas met 3 bonnetjes voor 3 wijntjes, en dan begint het feest :) Je kan naar elke willekeurige stand toe om je glas te laten vullen, je levert een bonnetje in en klaar. Als je bonnetjes op zijn koop je een glas wijn voor 2 euro, of een hele fles voor 9 euro. Je kan ook veel lekker eten kopen, van oesters tot samoussa's en nan brood met kaas erin, broodjes, patatjes, brochettes, crêpes, ijs, muffins, ennn Aligot! Oh en Aligot is zo ontzettend lekker! Ik wilde het al steeds proberen maar wist niet waar ik het kon krijgen. Gister vond ik dus een standje en het was hemels! Het is eigenlijk gewoon gesmolten kaas met aardappelpuree erin en knoflook en boter met een heel vette braadworst in stukjes erbij, en dat eet je dan tegelijk en het is geweldig lekker! Als ik het weer opschrijf voel ik de calorieën gewoon eraan komen! Helaas is het ook ontzettend mega slecht voor je, maar het was eenmalig en ik heb m`n bakje netjes gedeeld met anderen (veeeels te machtig om het alleen op te eten)  Op twee punten was er live muziek, gister was er een Blues Brothers band en nog een jong popbandje bij het andere podium. En het is zo leuk om te zien dat jong/oud/student/rijk/arm alles bij elkaar gewoon lekker aan het genieten is van het evenement :) We zaten aan een tafel met z`n zessen en toen kwam er nog een ander gezin bij zitten, en iedereen praat met elkaar en heeft het naar z`n zin. Echt een superleuk feest! Volgende week de laatste :(

No comments:

Post a Comment