Sunday, July 8, 2012

Heerlijk weekend




Dit weekend was leuk!
Elke vrijdagavond is hier nu een soort van wijnproeverijen/eettentjes en live muziek. En ook al ging de planning mis (netwerk eruit en niemand met wie ik zou gaan was te bereiken) toch lekker stoer alleen gegaan en m`n ogen uitgekeken. Wat ontzettend leuk! Allemaal kraampjes met lokale gerechten en ook natuurlijk gewoon Franse gerechten, overal kraampjes met wijn, en iedereen drinkt en eet en dan ook nog eens een superleuk bandje gezien, ik werd er blij van! Volgende week poging 2 en dit keer hopelijk wel met een paar Fransen :) Zaterdag was ik naar Musee Fabre geweest, en dat was ook echt een heel mooi museum. Het was in 2007 gerenoveerd voor 62 miljoen (info moet erbij haha) en dit keer was er een expositie over corps et ombres, en het grappig was.. Ik dacht dat het 'lijken en schaduw' betekende, en stond er niet bij stil dat corps hier ook gewoon lichaam van een levend persoon betekent... Haha dat leverde wat grappige momenten op met m`n Franse gids die weinig Engels sprak, al was ik allang blij dat iemand een keer met me meeging :) Zoals jullie weten hou ik van plannen en dingen in de hand houden, en dat gaat hier niet zo... Als ik afspreek uiteten en film, dan verwacht ik niet dat je op die dag 's middags smst van ohja ik ben 21:00 klaar met werken, wat gaan we doen... Nee het idee was uiteten en film, en dat doe je max om 19:00 mee beginnen... maar nee.. Dus dat is wel iets wat ik mis van Nederland, als je naar de film gaat, ga je naar de film, en niet ineens alleen op een plein bij een bandje eindigen.. maar ik dwaal af! Na het museum was er ook een ander deel van het museum wat een woonhuis was, helemaal behouden in de ouderwetse stijl. Ik ben GEK op Pride and Prejudice en op dit moment Downton Abbey, en ik droomde weg in het Buckingham Palace (dit is dan ook de reden dat ik via Parijs terugreis want ik wil dolgraag het Paleis van Versailles zien) dus ik wilde ook perse dat huisje zien! Dus ik kom daar binnen, en alles is er! Grote draaitrap met rood velours, en prachtige kamers, een groene eetkamer, een rode rustkamer, een zwart gouden diner kamer en daarnaast nog wat andere kamers, en ik werd er helemaal intens gelukkig van, totdat... ik de moderne kunst zag staan... Zo jammer. Ik hou niet van moderne kunst, ik krijg altijd het gevoel van 'dit zou ik ook kunnen' en ik heb meer het gevoel dat kunstenaars zelf denken, zo laat ik eens een roze rubberachtig glibberding maken dat het meeste weg heeft van een (laten we het netjes houden) mannelijk geslachtsdeel, en dan kijken wat mensen die denken dat ze er verstand van hebben, er allemaal in zien, en dan doen we net of het inderdaad een diepere betekenis dan dat het gewoon een roze misvormde barbapapa is, en dan kijken we wie het koopt en waar het voor gebruikt wordt... En dan gaat dit lieve meisje naar zo een ouderwets gerenoveerd huis, is ze helemaal in haar nopjes en supergelukkig, en kijkt ze rond en ziet ze DAT op een bijzet tafeltje... Ik had het gevoel dat ik een prinsesje was, maar ik werd bruut uit m`n droom gehaald door die akelige akelige moderne kunst stukken... Maargoed, gelukkig kon ik dat even negeren en toch nog optimaal genieten. Ik wilde vragen of ik een foto mocht nemen, van de kamer uiteraard, niet van DAT, en nee dat mocht niet, en vervolgens ging de beveiliger op nog geen halve meter me bijna schaduwen om te zien of ik echt niks zou doen, kneus, dat hij een andere hobby gaat zoeken! Maarja, ik heb even gegoogled (leuk he dat het net lijkt of je aan het goochelen was! tada! ) dus ik kan jullie laten zien waar ik blij van werd! Verder vandaag naar een markt geweest aan het strand Les grand mottes wat erg leuk was, en ook een haventje bezocht, en een lekker rood hoofdje gekregen van de zon en me weer eens ultiem blij gevoeld over hoe fijn het hier is en hoe ik nog LANG niet naar huis wil, maarja... terugreis is geboekt. 31 juli ga ik terug met de trein, via Parijs, om daar nog langs de Seine te lopen, macarons te eten, naar de Eiffeltoren te zwaaien, naar het paleis te gaan, en misschien nog even kijken of Mona Lisa nog lacht, en kijken waar de Hunchback zich bevindt, om dan het grote avontuur af te sluiten met een laatste treinreis van Parijs naar Amsterdam, en als dan de trein de grens overgaat, dan is het Franse sprookje ten einde :( boehoe

No comments:

Post a Comment