Saturday, June 16, 2012

Franse invloeden

Wat is het toch heerlijk om in Montpellier te wonen!
Elke dag ben ik hier weer ontzettend blij als ik m`n huisje uitloop en door het oude centrum wandel. Elke dag is er wel weer iets anders te beleven, klein marktje in de straat, architecten kunstwerken verscholen in geweldige pleintjes bij geweldig mooie gebouwen, een zonnige winkelstraat inlopen en iemand boven in een huis Bob Marley's 'Don't worry 'bout a thing, cause every little thing is gonna be alright' lekker hard opzet (net alsof ik in een film zat) of als je na een middag werken thuiskomt, je door een piepklein straatje loopt en iemand een jazz nummer speelt op de piano, ik vind het hier echt geweldig!
En wat het nog fijner maakt: sinds donderdag is hier de zomer begonnen, oftewel, na veel regen is hier eindelijk ook zonneschijn gekomen :)
Naast al dit moois is er nog iets fijns: de Franse keuken, mjam mjam
Sinds mijn verblijf hier heb ik zowel rode wijn en rose leren drinken, sterke kaasjes leren waarderen, superlekkere Franse saucisson de sec gegeten, en zijn bijna alle zoetigheden in m`n mond verdwenen. Gelukkig staat er nog genoeg op m`n 'to do' lijstje en heb ik ook nog 1,5 maand dus dat gaat wel goedkomen.
De tijd vliegt wel, elke dag die voorbij gaat is weer eentje die afgestreept wordt op de grote denkbeeldige kalender. In het begin dacht ik mijn god 3 maanden is echt vreselijk lang, maar nu denk ik alleen maar, jeetje! 3 maanden is veels te kort.

Sanne en Bas hebben me weer verlaten :( maar ik heb heerlijk genoten van hun gezelligheid <3 ook zijn er geweldige foto's gemaakt maar daar moeten jullie nog even op wachten :)

No comments:

Post a Comment