Monday, May 28, 2012

Lichte dwang



Een blog beginnen is stap een, iets typen is stap twee, maar het vervolgens bijhouden met leuke interessante verhalen is een heel ander verhaal! Ik wil ontzettend leuke en grappige dingen typen, en ik voel ook een lichte dwang om dat te doen, want, waarom zou je anders een blog beginnen? Echter, dit is nog best wel pittig! Je kan moeilijk elke dag dezelfde dingen schrijven (uiteraard is dit mogelijk, maar dan blijft er weinig van het interessante en leuke aspect van een blog over natuurlijk). Deze hele week heb ik kleine overwinningen behaald! Zou ik eerst nooit alleen op een terrasje gaan zitten, heb ik dat toch maar wel mooi gedaan (aan de bruine benen wordt gewerkt!). En, ik heb zelfs alleen gewinkeld, en zonder goedkeuring, mening of stimulatie van wie dan ook gewoon zomaar twee dingen gekocht! Je moet toch wat hé zo heel alleen. Nu wil ik graag een film zien, maar weet nog niet of ik het aandurf om alleen naar de bioscoop te gaan ;).
Morgenochtend weer vroeg op om dit keer hopelijk een echte taalmapping te zien met veel fouten zodat het een uitdagende operatie wordt. Dit is natuurlijk minder leuk voor de neurochirurg (en patiënt, want als er meer fouten gemaakt worden dan kan er minder verwijderd worden van de tumor), maar des te interessanter voor mij om te zien welk gebied er voor fonologische parafasieën (tat ipv kat) of semantische parafasieën zorgt (tafel ipv stoel). Ook moet ik nogmaals de logopedist en de neuropsycholoog benaderen voor hun data, ze hadden beide beloofd om het te sturen, maar helaas.. Het leven van een onderzoekster die op andere mensen moet vertrouwen gaat niet over rozen, dus ik zet morgen m`n allerliefste glimlach op en ga het nog even proberen te regelen.



p.s. Het schattige kaartje boven komt uit een superleuk kaartenwinkeltje, waar echt zo ontzettend veel leuke te krijgen zijn, en aangezien ik een maand langer kan blijven in m`n huisje, heb ik het besloten nog gezelliger te maken met gezellige dingen op de muur :)

No comments:

Post a Comment